Pomoc - FAQ

Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie napisz do nas:
Wszystkie FAQ
PYTANIA
Bazy danych
  1. Czy baza danych może mieć dowolny rozmiar?
  2. Czy ilość baz jest ograniczeniem absolutnym?
  3. Czy zainstalowany jest program do obsługi baz danych?
  4. Jak łączyć się z bazą danych?
  5. Jak połączyć się z bazą danych z zewnątrz?
  6. Jak prawidłowo utworzyć bazę danych?
  7. Jaka wersja bazy danych jest na serwerach?
  8. Jaki program dla połączęń z zew polecacie?
  9. Mam dużą bazę nie mogę jej wgrać przez phpMyAdmin.
  10. phpMyAdmin nie ma możliwości edycji wiersza w tabeli
  11. Wgrałem bazę ale mam jakieś krzaczki zamiast liter na stronie...
Domeny
  1. Co oznacza domeny zaparkowane a co domeny dopisane w Panelu serwera?
  2. Czy do serwera mogę podpiąć własną domenę?
  3. Czy mogę wydelegować subdomenę na inny IP?
  4. Domena wygasła, czy mogę ją odzyskać?
  5. Gdzie rejestrować domeny?
  6. Jak prawidłowo wypełnić formularz rejestracji domeny?
  7. Jaka kolejność, domena-serwer czy serwer-domena?
  8. Mam u was serwer, czy mogę opłacać u was też domenę?
  9. Mam własną domenę domena.pl, czy mogę ją dodać do serwera?
  10. Proszę dodać moją domenę aaaa.com do mojego serwera aaa
Faktury i płatności
  1. Chcę fakturę z konkretną datą sprzedaży.
  2. Chciałbym wykupić serwer i domenę ale firma nie ma jeszcze NIPu
  3. Czy mogę zapłacić kartą kredytową?
  4. Dostałem pro formę za przedłużenie, potrzebuję kilkanaście dni więcej...
  5. Ile to wszystko będzie mnie kosztowało?
  6. Jak zapłacić jednym przelewem za serwer i domenę?
  7. Jestem tymczasowo poza granicami kraju, jak opłacić serwer?
  8. Nie opłaciłem konta zostało skasowane, da się jeszcze odzyskać dane?
  9. Terminy płatności?
  10. Wpłaciłem za dużą lub za małą kwotę.
FTP
  1. Czy mogę bezpiecznie łączyć się z FTP np przez TLS/SSL?
  2. Dlaczego na moim koncie pojawiły się pliki z wirus w nazwie?
  3. Dlaczego nie mogę skasować katalogu przez FTP?
  4. Do czego są katalogi tmp i tym podobne na moim FTP?
  5. Jak mogę pobrać logi www serwera access-logs?
  6. Jak mogę wgrać swoją stronę na serwer przez FTP?
  7. Jak założyć dodatkowe konto FTP?
  8. Mój program do FTP zrywa ciągle połączenie?
  9. Stronę mam wgrać do katalogu public_html czy www?
  10. Wgrałem stronę ale dalej widzę napis Strona w budowie, dlaczego?
  11. Wgrywane pliki na FTP mają 0bajtów
Konfiguracja serwera
  1. Błąd 500 - Internal Server Error
  2. Chcę aby pliki .php byly wykonywane przez PHP4 a nie PHP5.
  3. Czy na serwerze jest kompresja mod_deflate?
  4. Czy na serwerze jest mod_rewrite?
  5. Czy na serwerze jest zainstalowana biblioteka GD, ImageMagick?
  6. Czy na serwerze jest zainstalowany ionCube Loader?
  7. Jak mogę włączyć obsługę HTTP/2
  8. Jak przekierować cały ruch na https://
  9. Jak włączyć mod_rewrite?
  10. Jak zabezpieczyć niektóre pliki przed odczytaniem przez przeglądarkę?
  11. Jak zablokować odwiedzających, którzy przychodzą z danej strony www?
  12. Jak zablokować roboty wyszukiwarek?
  13. Jak zmienić domyślą stronę główną z index.html (.php....) na inną?
  14. Jak zmienić domyślne ustawienia PHP?
  15. Jak zmienić ustawienia php.ini np: display_errors?
  16. Jak zmienić wersję PHP?
  17. Jaka jest ścieżka do moich plików na serwerze?
  18. Listing zawartości katalogów, dlaczego nie działa?
  19. Zmieniłem nazwy plików z .html na .php jak przekierowac odwiedzających?
Kreator stron WWW
  1. Instrukcja Kreatora Sitepad
  2. Zapomniałem hasło do administracji kreatorem
  3. Ta strona jest licencjonowana dla innej domeny...
  4. Przy instalacji otrzymuję komunikat: Domena abc12.pl nie kieruje na konto abc12ftp
  5. Mam gotową stronę chcę zmienić wygląd nie tracąc treści.
  6. Chcę coś dodać do kodu strony kreatora.
Panel serwera
  1. Czym jest blokada hotlink?
  2. Gdzie są satystyki dla dodatkowych domen?
  3. Jak dodać zadanie Cron?
  4. Jak mogę zainstalować swój certyfikat SSL?
  5. Jak utworzyć stronę na login i hasło?
  6. Jak wygenerować CSR - żądanie podpisania certyfikatu.
  7. Jak zablokować jakiś adres IP?
  8. Jaki jest adres Webmail dla danego konta email?
  9. Nie mogę usunąć jednego z gotowych skryptów.
  10. Tworzenie kopii bezpieczeństwa (backup).
  11. Wpisuje adres Panelu mimo to wyskakuje kominikat, że nie ma takiej strony!
Poczta
  1. Adresat listu dostał zwrot
  2. Czy jest limit przesłanego pocztą email załącznika?
  3. Czy mogę mieć pocztę na własnym komputerze?
  4. Czy na serwerze jest antywirus?
  5. Czy pow. dyskowa na konta email jest rezerwowana?
  6. Gdzie można sprawdzać pocztę przez WWW?
  7. Jak mogę zapobiec przychodzeniu niechcianej poczty?
  8. Jak mogę zmienić hasło do skrzynki email?
  9. Jak odbierać i wysyłać pocztę po SSLu?
  10. Jak poprawnie zapytać o zgodę na przesyłanie ofert handlowych?
  11. Jak pozbyć się spamu?
  12. Jak skonfigurować utworzone w panelu konto pocztowe?
  13. Jak włączyć/wyłączyć funckję catchall?
  14. Mogę odbierać pocztę ale nie mogę wysyłać.
  15. Outlook express nie pozwala mi zapisać załączników, dlaczego?
  16. Przy wysłaniu otrzymuję komunikat: too many recipients
  17. Serwer poczty wychodzącej nie działa mi na porcie 25 (TPSA)
  18. Wysyłam maila do ehost i dostaję zwrot z informacją i spamie
  19. Zapchała mi się skrzynka pocztowa, co robić?
  20. Jak skonfigurować głowne konto pocztowe?
  21. Jak skasować z konta email maile starsze niż X-tygodni?
Pytania ogólne
  1. Brakuje mi miejsca na dysku w okresie testowym, pomóżcie!
  2. Co się stanie jak przekroczę limit powierzchni serwera?
  3. Co się stanie jak przekroczę miesięczny limit transferu serwera?
  4. Co zapewniamy?
  5. Czy jest sztywny podział ilości MB na pocztę a WWW?
  6. Czy mogę zmienić opcje MINI na STANDARD?
  7. Czy moje dane są bezpieczne?
  8. Gdzie znajdują się serwery?
  9. Na ile odsłon mojej strony wystarczy mi limit transferu?
  10. Otrzymałem list aktywacji serwera, jednak nie mogę się zalogować!
  11. Wysłałem formularz rejestracyjny serwera, ile mam czekać?
Serwery Dedykowane
  1. Czy będę miał własne serwery DNS?
  2. Czy mogę dokupić dodatkowe adresy IP?
  3. Czy na serwerze jest instalowany panel administracyjny?
  4. Czy na serwerze mogę mieć cPanel?
  5. Gdzie znajdują się serwery?
  6. Ile czasu trwa uruchomienie serwera?
Serwery VPS
  1. Co się stanie jak przekroczę miesięczny limit transferu VPSa?
  2. Czy będę miał własne serwery DNS?
  3. Czy dostępny jest antywirus na serwerze VPS?
  4. Czy mogę jakoś przetestować VPSa?
  5. Czy Plesk pozwala na zarządzanie serwerem?
  6. Czy Plesk, DirectAdmin ma dostęp do webmaila i phpmyadmin?
  7. Czy serwer ma jakąś ochronę przed spamem?
  8. Czy serwer VPS ma dostęp do reboot'u?
  9. Czym jest server VPS?
  10. Dlaczego można mieć tylko 10-100 domen na Plesku?
  11. Gdzie znajdę instrukcję DirectAdmin - Plesk?
  12. Gdzie znajdują się serwery VPS?
  13. Ile czasu trwa uruchomienie serwera?
  14. Jak mogę wejść przez phpMyAdmin jako root do mysqla?
  15. Jak mogę zmienić ustawienia PHP na mniej restrykcyjne?
  16. Jak zainstalować świeży system na VPSie?
  17. Jak zrobić kopię danych na serwerze?
  18. Jaka jest wydajność serwera VPS?
  19. Jakie SLA gwarantujecie dla serwerów VPS?
  20. Jakim programem logować się do SSH?
  21. Polskie znaki w MySQL 4.1 - jak to zrobić?
  22. Tuning apachea na VPSie
ODPOWIEDZI
Bazy danych
  1. Czy baza danych może mieć dowolny rozmiar?
    Objętość baz danych ograniczona jest teoretycznie tylko powierzchnią konta.
    Praktycznie jednak baza danych o wielkości 500mb przy stronie z dużą oglądalnością może zbyt bardzo obciążać serwer co jest łamaniem regulaminu. Dlatego zaleca się by bazy danych nie były większe niz 100-500mb (w zależności od wykupionego pakietu)

    W przypadku gdy konto zbytnio obciąża serwer nawiązujemy kontakt z właścicielem i ustalamy wspólnie jak usunąć ten problem.

    [Back to top]
  2. Czy ilość baz jest ograniczeniem absolutnym?
    Każda opcja serwera ma określoną ilość baz danych, można dokupić bazę danych ale można też trzymać tabele kilku skryptów bez problemu w jednej bazie.
    [Back to top]
  3. Czy zainstalowany jest program do obsługi baz danych?
    Każdy serwer ma w Panelu administracyjnym dostęp do programu obsługującego bazy danych. Programem tym jest jedno z najpopularniejszych narzędzi obsługi baz danych mysql PHPMyAdmin.
    [Back to top]
  4. Jak łączyć się z bazą danych?
    Jeśli dodałeś już w Panelu bazę danych, użytkownika i hasło a następnie przypisałeś użytkownika do bazy to dane do połączenia z bazą są następujące:
    host: localhost
    nazwa bazy: login_podana-nazwa
    login użytkownika: login_podana-nazwa
    hasło: hasło utworzone razem z użytkownikiem

    [Back to top]
  5. Jak połączyć się z bazą danych z zewnątrz?
    Aby połączyć się z serwerem MySQL z zewnątrz np: HeidiSQL, trzeba w Panelu serwera/Zdalna baza danych MySQL dodać swój obecny adres IP w polu Pozwalaj na polaczenia zewnetrzne:, następnie połaczyć się po porcie 3306, adres serwera jest taki sam jak adres strony www (bez http://), login i hasło taki sam jak przy łączeniu się z MySQL z wewnątrz.

    Swój adres ip można sprawdzić na stronie www.ip.ehost.pl

    [Back to top]
  6. Jak prawidłowo utworzyć bazę danych?
    Opcja 1: Wchodzimy w Panel serwera/Bazy danych MySQL/Utwórz baze.
    Opcja 2: Po wejściu w Panel/Bazy danych proszę wypełnić drugi formularz w którym podajemy tylko nazwę bazy i klikamy Dodaj baze, utworzy nam to bazę danych o nazwie loginserwera_nazwabazydanych. Następnie poniżej mamy formularz z dwoma polami do wypełnienia, pierwsze pole to nazwa użytkownika (login do bazy danych) i hasło, klikamy Dodaj uzytkownika.

    Po wykonaniu 2 powyższych kroków następnie musimy z pierwszego formularza (rozwijane okienka) wybrać bazę danych oraz użytkownika i dopisać danego użytkownika do określonej bazy klikając Przypisz uzytkownika do bazy.

    [Back to top]
  7. Jaka wersja bazy danych jest na serwerach?
    Na wszystkich serwerach jest MySQL 8.0.x
    [Back to top]
  8. Jaki program dla połączęń z zew polecacie?
    Do łączenia się z bazą danych z zewnątrz polecamy bardzo dobry darmowy program heidisql, można go pobrać ze strony producenta www.heidisql.com
    [Back to top]
  9. Mam dużą bazę nie mogę jej wgrać przez phpMyAdmin.
    phpMyAdmin nie radzi sobie z wgrywaniem dużych baz z pliku plik.sql, wystarczy taki plik wgrać na serwer przez FTP i napisać do pomoc (at) ehost.pl prośbę o wgranie kopii bazy danych z pliku (w mailu prosimy podać nazwę bazy danych, nazwę pliku i login serwera).
    [Back to top]
  10. phpMyAdmin nie ma możliwości edycji wiersza w tabeli
    Nowy phpmyadmin wyświetla wówczas komunikat: "Tabela ta nie zawiera unikalnej kolumny. Funkcje związane z edycją siatki, pól wyboru, edycji, kopiowania i usuwania łącza może nie działać."

    Trzeba wówczas utworzyć unikalny id każdego wpisu lub jeśli już id jest to zaznaczyć, że jest on unikalny wchodząc w strukturę danej tabeli ewentualnie nad tabelą można rozwinąć literkę T i pojawia się opcja edytuj, usuń wiersz...

    W przypadku problemów proszę kontaktować się z BOK postaramy się doradzić mniej zaawansowanym użytkownikom jak to zrobić.

    [Back to top]
  11. Wgrałem bazę ale mam jakieś krzaczki zamiast liter na stronie...
    Proszę pamiętac, że zrzut bazy danych, który Państwo wykonują na innym serwerze musi zawierac poprawne kodowanie, jesli tez zrzut nie zawiera prawidłowego kodowania to wgrane dane nie będą miały prawidłowego kodowania. Prosimy wówczas o kontakt z nami postaramy się Państwu pomóc rozwiązać ten problem.
    [Back to top]
Domeny
  1. Co oznacza domeny zaparkowane a co domeny dopisane w Panelu serwera?
    Domeny dopisane to domeny wskazujące na public_html/katalogdomeny, domeny zaparkowane zawsze wskazują to samo co domena główna serwera czyli public_html
    [Back to top]
  2. Czy do serwera mogę podpiąć własną domenę?
    Tak, każdy serwer ma określoną ilość domen jaką można do niego podpiąć. Domeny dodaje się w Panelu serwera/Zgłoś domenę. Po podpięciu domeny można w niej tworzyć konta email, subdomeny itp...
    [Back to top]
  3. Czy mogę wydelegować subdomenę na inny IP?
    Tak, można wydelegować subdomenę własnej domeny na inny adres IP (np adres IP domowego komputera), aby to zrobić trzeba napisać na pomoc(at)ehost.pl informację, że chce się taką operację wykonać.
    [Back to top]
  4. Domena wygasła, czy mogę ją odzyskać?
    Jeśli zapomnieliście Państwo opłacić domenę .pl domena została wyłączona, macie Państwo jeszcze 30 dni na jej przedłużenie. Jeśli w ciągu 30 dni od wygaśnięcia domena nie zostanie przedłużona zostanie zwolniona i każdy będzie ją mógł zarejestrować.
    [Back to top]
  5. Gdzie rejestrować domeny?
    Domeny globalne jak i krajowe polecamy rejestrować na naszej stronie www.xip.pl
    [Back to top]
  6. Jak prawidłowo wypełnić formularz rejestracji domeny?
    Aby prawidłowo móc zarejestrować nową domenę którą chcecie Państwo skierować na konto w ehost.pl przy rejestracji potrzebne będą takie dane:
    primary dns: ns1.ehost.pl [193.143.77.7]
    secondary dns: ns2.ehost.pl [91.219.209.22]
    Przed zarejestrowaniem, zmianą delegacji domeny prosimy wypełnić formularz Zgłoszenie domeny w Panelu administracyjnym.

    [Back to top]
  7. Jaka kolejność, domena-serwer czy serwer-domena?
    Przy rejestracji nowej domeny nie ma różnicy czy najpierw zarejestruje się domenę a potem serwer czy na odwrót.

    Jednak jeśli mamy już własną domenę należy najpierw zarejestrować serwer, zgłosić w panelu domenę i następnie po otrzymaniu potwierdzenia dodania domeny wypełnić wniosek zmiany delegacji domeny u swojego rejestratora.

    [Back to top]
  8. Mam u was serwer, czy mogę opłacać u was też domenę?
    Tak oczywiście, domenę .PL jak i domeny globalne można do nas przetransferować tak by opłaty rocznie za korzystanie z serwera i domeny mieć w jednej firmie. Procedury transferu domeny .PL z nasku, od innego rejestratora, domeny globalnej nieznacznie ale się różnią dlatego najlepiej się z nami skontaktować telefonicznie a my wytłumaczymy jak przenieść do nas Pańską domenę.
    [Back to top]
  9. Mam własną domenę domena.pl, czy mogę ją dodać do serwera?
    Tak oczywiście, wystarczy zgłosić ją w Panelu/Zgłoś domene. Przy zgłoszeniu wybrać w jaki sposób mamy ją dodać do serwera i czekać na naszą odpowiedź mailem, że domena została dodana. W mailu będą dalsze instrukcje co należy zrobić aby domena zaczęła działać na serwerze.
    [Back to top]
  10. Proszę dodać moją domenę aaaa.com do mojego serwera aaa
    Nie przyjmujemy zgłoszeń domen mailem ani telefonicznie, dopisanie domeny do serwera można zgłosić tylko i wyłącznie przez Panel serwera w dziale Zgłoś domenę.
    [Back to top]
Faktury i płatności
  1. Chcę fakturę z konkretną datą sprzedaży.
    Faktura VAT wystawiana jest zawsze w dniu w którym zostanie zaksięgowany przelew na naszym koncie. Proszę tak wysłać przelew by doszedł do nas dnia w którym chcecie Państwo aby była wystawiona FV.
    [Back to top]
  2. Chciałbym wykupić serwer i domenę ale firma nie ma jeszcze NIPu
    Proponujemy w takiej sytuacji zaczekać, aż firma będzie już posiadała NIP abyśmy mogli wystawić FV na NIP (nie na regon) ponieważ trzeba będzie później aktualizować dane właściciela domeny (zmiana danych w Panelu domeny/wydrukowanie i podpisanie wniosku/wysłanie wniosku FAXem).

    Jeśli sprawa jest bardzo pilna można zarejestrować domenę i serwer podając regon.

    [Back to top]
  3. Czy mogę zapłacić kartą kredytową?
    Tak oczywiście, na stronie http://www.ehost.pl/pay.php udostępniamy formularz płatności kartą kredytową.

    Ważne jest żeby tytuł płatności był prawidłowy, np: Serwer kowalski

    [Back to top]
  4. Dostałem pro formę za przedłużenie, potrzebuję kilkanaście dni więcej...
    O ile możemy zaczekać na opłatę za serwer nawet 14 dni po terminie jesli zostaniemy o takiej sytuacji powiadomieni o tyle NASK w dniu wygaśnięcia domeny wyłączy ją i domena przestanie działać. Od dnia wygaśnięcia (wyłączenia domeny) klient ma jeszcze 15 dni na jej przedłużenie jednak minusem takiej sytuacji jest to, że domena nie działa.
    [Back to top]
  5. Ile to wszystko będzie mnie kosztowało?
    Po opłaceniu serwera, i nie przekraczaniu limitów, nic więcej przez cały rok nie będziecie musieli Państwo dopłacać.

    Nie mamy żadnych ukrytych opłat.

    [Back to top]
  6. Jak zapłacić jednym przelewem za serwer i domenę?
    Jeśli zamówiłeś już serwer na ehost.pl i domenę na xip.pl to możesz zapłacić jednym przelewem. Numer konta jest ten sam zmienia się tylko tytuł przelewu który powinien być w formacie "Serwer login i nazwa_domeny.pl".

    Wtedy wiemy że przelew jest za serwer i domenę. Wystawiamy jedną fakturę VAT za obie usługi.

    [Back to top]
  7. Jestem tymczasowo poza granicami kraju, jak opłacić serwer?
    Będąc tymczasowo poza granicami kraju i rejestrując serwer na swój adres zamieszkania w Polsce wystarczy dokonać przelewu za serwer na następujące dane:

    kod BIC/SWIFT BRE Banku: BREXPLPWMBK
    SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004
    nr rach (IBAN): PL10114020040000370276881975
    Bank: mBank S.A. FORMERLY BRE BANK S.A. LODZ, Skrytka pocztowa 2108, 90-959 Lodz 2

    Nasze dane:
    eHost
    ul. Cichockiego 13/6, 24-100 Pulawy

    Tytul przelewu: Serwer login (ewentualnie: i nazwa_dom.pl)

    [Back to top]
  8. Nie opłaciłem konta zostało skasowane, da się jeszcze odzyskać dane?
    Tak jest taka opcja, że mamy jeszcze backup tego konta, prosimy o kontakt z nami.
    [Back to top]
  9. Terminy płatności?
    Płatności należy dokonywać najpozniej przez 3 dni po skończeniu się 10 dniowego okresu testowego serwera, lub jeszcze w czasie jego trwania. W przypadku nie dokonania płatności w terminie, serwer zostanie odłączony. W wyjątkowych sytuacjach termin płatności może zostać przedłużony, należy to wcześniej uzgodnić z działem księgowości.
    [Back to top]
  10. Wpłaciłem za dużą lub za małą kwotę.
    W przypadku wpłaty za małej kwoty pieniądze zostaną odesłane. W przypadku wpłaty za dużej kwoty nadpłacona część zostanie odesłana na rachunek z którego przysłano przelew.
    [Back to top]
FTP
  1. Czy mogę bezpiecznie łączyć się z FTP np przez TLS/SSL?
    Tak serwer umożliwia bezpieczne połączenie FTPes (FTP przez bezpośredni TLS/SSL). Polecamy darmowy program do FTP FileZilla, który umożliwia w konfiguracji połączenia wybrać Typ serwera, którym w tym przypadku będzie: FTP przez bezpośredni TLS/SSL. To zapewnia większe bezpieczeństwo połączeń do Państwa serwera.
    [Back to top]
  2. Dlaczego na moim koncie pojawiły się pliki z wirus w nazwie?
    Uploadowane przez FTP pliki są skanowane na obecność wirusów, jeśli wgrany plik zawiera wirusa dla bezpieczeństwa system po jego wgraniu zmienia nazwę na nazwapliku-wirus.
    [Back to top]
  3. Dlaczego nie mogę skasować katalogu przez FTP?
    Czasami nie można skasować katalogu przez FTP dlatego, że w tym katalogu są pliki, których nie widzą niektóre programy do obsługi FTP. Najszybszym rozwiązaniem jest wejście do "Panel/Zarządzanie plikami" następnie do katalogu, który nie daje się skasować, skasowanie z niego plików ".htacess, .htpasswd" a następnie usunięcie katalogu z poziomu FTP.
    [Back to top]
  4. Do czego są katalogi tmp i tym podobne na moim FTP?
    Wszystkie katalogi powyżej katalogu public_html i www są katalogami których nie wolno kasować.

    .fantasticodata - pliki konfiguracyjne gotowych skryptów php
    .softacolous - katalog systemowy
    access-logs - katalog z logami serwera
    tmp - przechowuje pliki statystyk
    etc - katalog konfiguracyjny
    mail - katalog poczty email
    fcgi - konfiguracja php
    public_html - katalog stron www
    pozostałe pliki widoczne od razu po zalogowaniu na FTP także są plikami których nie należy usuwać

    [Back to top]
  5. Jak mogę pobrać logi www serwera access-logs?
    Logi www serwera dostępne są po zalogowaniu na specjalne konto FTP (logowanie tak samo jak do serwera przez FTP) gdzie jako login wpisujemy login_logs oraz hasło do serwera.

    Przykład: Jeśli hasło do serwera to 12345 a login: janek to do logów należy się logować programem do FTP podając następujące dane login: janek_logs oraz hasło: 12345

    [Back to top]
  6. Jak mogę wgrać swoją stronę na serwer przez FTP?
    Posiadając już login i hasło (przymijny przykładowo że login to firma376) można bardzo łatwo i szybko wgrać stronę na serwer. Jeśli mamy już zainstalowanego klienta FTP (jeśli nie polecamy znakomity darmowy FileZilla), uruchamiamy go i w odpowiednie pola wpisujemy:
    nazwa hosta (serwer FTP): twojadomena.pl
    login: firma376
    hasło: twoje_hasło

    Po połączeniu kopiujemy stronę do katalogu public_html.

    [Back to top]
  7. Jak założyć dodatkowe konto FTP?
    Panel serwera/Pliki/Konta FTP/Dodaj konto FTP.

    Podajemy 3 zmienne, login, hasło oraz katalog docelowy, utworzone konto będzie miało login FTP w postaci login@glownadomenaserwera.pl, hasło, host ftp to: glownadomenaserwera.pl

    [Back to top]
  8. Mój program do FTP zrywa ciągle połączenie?
    Sesja FTP ustawiona jest na 15 minut co oznacza, że po połączeniu do FTP nawet w sytuacji gdy komputer zostaje pozostawiony na 14 minut program nie powinien się odłączyć od FTP. Jeśli program FTP często przerywa połączenie proszę zmienić w opcjach tryb pasywny na aktywny lub odwrotnie. Jeśli to nie poprawi sytuacji proszę się skontaktować ze swoim dostawcą internetu.
    [Back to top]
  9. Stronę mam wgrać do katalogu public_html czy www?
    Stronę wgrywamy do katalogu public_html, katalog www jest tylko przekierowaniem do katalogu public_html. Na każdym serwerze zrobiono takie przekierowanie aby osoby mniej zaawansowane intuicyjnie wchodziły do katalogu www co przekierowuje je do właściwego public_html.
    [Back to top]
  10. Wgrałem stronę ale dalej widzę napis Strona w budowie, dlaczego?
    Możliwości są dwie albo nie wgrałeś strony do katalogu public_html (www) albo po wgraniu strony nie usunąłeś z public_html pliku index.html który był przez nas wgrany w momencie aktywowania serwera.

    Proszę pamiętać że strona głowna musi miec nazwę index.(html, php, htm, shtml,...)

    Jeśli strona została wgrana prawidłowo a nadal wyświetla się stara proszę opróżnić tymczasowe pliki internetowe w swojej przeglądarce.

    [Back to top]
  11. Wgrywane pliki na FTP mają 0bajtów
    Jeśli tak się dzieje oznacza to, że została przekroczona powierzchnia dyskowa serwera. Trzeba usunąć z serwera zbędne pliki lub skontaktować się z nami w celu powiększenia powierzchni dyskowej.
    [Back to top]
Konfiguracja serwera
  1. Błąd 500 - Internal Server Error
    Błąd 500 oznacza najczęściej błędne lub zabronione wpisy w pliku .htaccess. Aby to sprawdzić najprościej na chwilę zmienić nazwę tego pliku, jeśli błąd ustąpi oznacza to, że w tym pliku są błędne lub zabronione wpisy.

    Na serwerach zabronione są wpisy "Options ...", ustawienia php zmieniają Państwo w Panelu serwera/Konfiguracja PHP.ini

    [Back to top]
  2. Chcę aby pliki .php byly wykonywane przez PHP4 a nie PHP5.
    Zalecamy korzystać z PHP5. PHP4 nie jest już wspierane przez producenta, jest już wersją historyczną została wycofana z użytku.
    [Back to top]
  3. Czy na serwerze jest kompresja mod_deflate?
    Tak na naszych serwerach jest zainstalowany moduł kompresji mod_deflate. Zarządza się nim z poziomu Panelu serwera/Kompresja mod_deflate
    [Back to top]
  4. Czy na serwerze jest mod_rewrite?
    Tak na naszych serwerach jest zainstalowany moduł Rewrite. Zarządza się nim z poziomu pliku .htaccess
    [Back to top]
  5. Czy na serwerze jest zainstalowana biblioteka GD, ImageMagick?
    Tak na serwerach jest zainstalowana biblioteka GD oraz ImageMagick.
    [Back to top]
  6. Czy na serwerze jest zainstalowany ionCube Loader?
    Tak na serwerach jest zainstalowany ionCube Loader.
    [Back to top]
  7. Jak mogę włączyć obsługę HTTP/2
    Obsługa HTTP/2 dostępna jest na wszystkich serwerach eHost. Nie trzeba jej włączać, jest włączona domyślnie.

    Obecnie większość przeglądarek wspiera HTTP/2 dla stron z zainstalowanym certyfikatem SSL, działających po https://

    [Back to top]
  8. Jak przekierować cały ruch na https://
    Jeśli mają Państwo wykupiony certyfikat SSL cały ruch można przekierować na https:// wstawiając do .htaccess następującą regułkę:

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTPS} !=on
    RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/\.well-known/pki-validation/[A-F0-9]{32}\.txt(?:\ Sectigo\ DCV)?$ [OR]
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/\.well-known/cpanel-dcv/[0-9a-zA-Z_-]+$
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/\.well-known/pki-validation/(?:\ Ballot169)?
    RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

    [Back to top]
  9. Jak włączyć mod_rewrite?
    Mod_rewrite jest zainstalowany na wszystkich serwerach, zarządza się nim z poziomu pliku .htaccess. Polecamy krótki kurs: http://4programmers.net/Z_pogranicza/Mod_rewrite
    [Back to top]
  10. Jak zabezpieczyć niektóre pliki przed odczytaniem przez przeglądarkę?
    Jeśli trzymacie Państwo ważne dane w plikach tekstowych, np: baza.txt i chcecie uniknąć możliwości ściągnięcia plików .txt przez odwiedzających trzeba w .htaccess dodać:

    order allow,deny
    deny from all

    [Back to top]
  11. Jak zablokować odwiedzających, którzy przychodzą z danej strony www?
    Jeśli jakaś strona odsyła do Państwa bardzo dużo odwiedzających z nieznanego powodu (np na tamtej stronie jest wirus) w ten sposób niepotrzebnie wyczerpując Państwa transfer można tych odwiedzających zablokować poprzez wpis w .htaccess

    RewriteCond %{HTTP_REFERER} zablokowanastrona.com [NC]
    RewriteRule .* - [F]

    [Back to top]
  12. Jak zablokować roboty wyszukiwarek?
    Aby zablokować/ograniczyć indeksowanie podstron przez wyszukiwarki należy na serwer do public_html wgrać plik robots.txt z przykładową zawartością:

    User-agent: Googlebot
    Allow: /index.php
    Disallow: /

    User-agent: Yandex
    Allow: /index.php
    Disallow: /

    User-agent: bingbot
    Allow: /index.php
    Disallow: /

    User-agent: *
    Disallow: /

    [Back to top]
  13. Jak zmienić domyślą stronę główną z index.html (.php....) na inną?
    Aby stroną startową byl inny plik niz index(.html,.php,.php5) czyli np.: start.html trzeba w .htaccess dodać:
    DirectoryIndex start.html

    [Back to top]
  14. Jak zmienić domyślne ustawienia PHP?
    Na naszych serwerach php działa z prawami użytkownika co oznacza, że każdy ma oddzielny plik php.ini zmian w tym pliku można dokonywac przez Panel serwera/Konfiguracja PHP.ini
    [Back to top]
  15. Jak zmienić ustawienia php.ini np: display_errors?
    Aby zmienić ustawienia php.ini np: display_errors, max_input_vars, session.save_path itd. należy w Panelu serwera wybrać Konfiguracja PHP.ini a następnie z listy wybrać domenę dla której chcemy edytować ustawienia php. Następnie wybrać ustawienie do zmiany i zapisać zmiany. Zapisane zmiany będą widocznie w przeciągu 1-2 minut.
    [Back to top]
  16. Jak zmienić wersję PHP?
    Domyślna wersja php to 7.4

    Aby zmienić wersję na PHP: 5.3, 5.4, 5.6, 7.0, 7.2, 7.4, 8.0, 8.2 należy wejść w Panelu serwera w dział MultiPHP Manager wybrać domenę, z menu po prawej stronie wersję PHP i kliknąć Zastosuj.

    [Back to top]
  17. Jaka jest ścieżka do moich plików na serwerze?
    Ścieżka do twojego katalogu na serwerze to /home/users/twoj_login/public_html/ Po zalogowaniu się na konto przez FTP strona WWW powinna być umieszczna w katalogu public_html.
    [Back to top]
  18. Listing zawartości katalogów, dlaczego nie działa?
    Standardowa konfiguracja serwera nie wyświetla zawartości katalogu jeśli w tym katalogu nie ma pliku index. Na naszych serwerach wyświetlanie zawartości katalogów zostało wyłączone ze względów bezpieczeństwa (nie każdy życzy sobie żeby inni oglądali co ma w katalogach).

    Można wylistować zawartość katalogu używając prostego skryptu php (wgrywając go jako index.php do danego katalogu) przykładowy darmowy skrypt: https://github.com/halgatewood/file-directory-list

    [Back to top]
  19. Zmieniłem nazwy plików z .html na .php jak przekierowac odwiedzających?
    Jeśli zmieniły się rozszerzenia plików na serwerze np z .html na .php i nie chcecie Państwo stracić odwiedzających wystarczy w pliku .htaccess wstawić:

    RewriteEngine on
    RewriteRule ^(.*).(htm|html) $1.php
    Jeśli ktoś wpisze jako adres strony strona.pl/plik.html to zostanie automatycznie przekierowany na strona.pl/plik.php

    [Back to top]
Kreator stron WWW
  1. Instrukcja Kreatora Sitepad
    Pełna instrukcja dla nowego Kreatora stron Sitepad znajduje się pod adresem https://sitepad.com/docs/enduser/create-website/


     
    Kreatorem strona zarządza się w Panelu serwera ikona Kreator Sitepad.


    Pozostałe informacje dotyczą starego kreatora dostępnego pod adresem http://kreator.ehost.pl

    [Back to top]
  2. Zapomniałem hasło do administracji kreatorem
    Jeśli zapomnieliście Państwo hasło do Panelu zarządzania stroną stworzoną kreatorem hasło można zmienić postępując w następujący sposób.

    Proszę wejść na stronę kreatora http://kreator.ehost.pl i postępować tak samo jak przy instalacji strony. Kreator zakomunikuje, że strona już istnieje co ma z nią zrobić, proszę wybrać opcję: Zmień login/hasło lub dodaj nową domenę i następnie zmienić hasło.

    [Back to top]
  3. Ta strona jest licencjonowana dla innej domeny...
    Gdy przy wejściu na stronę stworzoną kreatorem stron wyskakuje komunikat: Ta strona jest licencjonowana dla innej domeny oznacza to, że strona była instalowana kreatorem dla innej domeny a obecnie działa na innej domenie.

    Aby usunąć komunikat proszę wejść na stronę kreatora http://kreator.ehost.pl i postępować tak samo jak przy instalacji strony. Kreator zakomunikuje, że strona już istnieje co ma z nią zrobić, proszę wybrać opcję: Zmień login/hasło lub dodaj nową domenę do licencji a następnie wpisać kolejną domenę dla, której strona ma działać prawidłowo i zapisać zmiany.

    [Back to top]
  4. Przy instalacji otrzymuję komunikat: Domena abc12.pl nie kieruje na konto abc12ftp
    Kreator przy instalacji jest ściśle powiązany z kontem FTP. Domena, której nazwę podajemy i konto FTP muszą kierować na ten sam katalog. Np.: jeśli chcemy zainstalować stronę dla dopisanej domeny abcd1.pl, która jest dopisana na oddzielny katalog public_html/abcd1.pl trzeba na ten oddzielny katalog utworzyć dodatkowe konto FTP w Panelu serwera/Konta FTP. Przy instalacji podać nazwę domeny oraz login dodatkowego konta FTP w postaci np abcd1@domena-glowna-serwera.pl + hasło do tego dodatkowego konta FTP.
    [Back to top]
  5. Mam gotową stronę chcę zmienić wygląd nie tracąc treści.
    Jest możliwa zmiana szablonu strony bez utraty dotychczasowych ustawień i wprowadzonych treści. Aby zmienić, dodać nowy szablon proszę postępować według poniższego opisu:

    Proszę wejść na stronę kreatora http://kreator.ehost.pl i postępować tak samo jak przy instalacji strony. Kreator zakomunikuje, że strona już istnieje co ma z nią zrobić, proszę wybrać opcję: Dodaj nowy szablon do mojej strony i wybrać z listy nowy wygląd strony.

    Następnie po zalogowaniu do Panelu kreatora proszę wejść w dział Konfiguracja i w pozycji Domyślnie ładowany szablon: wybrać nowy szablon i zapisać zmiany.

    [Back to top]
  6. Chcę coś dodać do kodu strony kreatora.
    Kreator stron WWW jest narzędziem gotowym, licencjonowanym. Kod skryptów php odpowiedzialnych za działanie strony stworzonej kreatorem jest zakodowany. Nie można zatem ingerować w kod strony ani dopisywać własnych kodów PHP. Zarządzanie stroną odbywa się tylko i wyłącznie przez Panel strony dostępny pod adresem http://panstwa-adres-strony.pl/admin.php
    [Back to top]
Panel serwera
  1. Czym jest blokada hotlink?
    Włączenie blokady hotlink powoduje utworzenie listy domen w których mogą być wyświetlane obrazki umieszczone na serwerze. Jeśli domena abc.pl chce pobrać obrazki z naszego serwera, ale nie jest dopisana do listy domen, które mają na to pozwolenie to mimo, że obrazek www.cos.ehost.pl/obrazek.gif istnieje, to na stronie www.abc.pl nie wyświetli sie. Ochrona często przydaje się w sklepie internetowym, gdzie nieuczciwi internauci często podłączają się pod nie swoje zdjęcia produktów.
    [Back to top]
  2. Gdzie są satystyki dla dodatkowych domen?
    Każda dodatkowa domena np abc.pl jest dopisywana na subdomenę głównej domeny serwera, np abc.glownadomena.pl, statystyki domeny abc.pl są w dziale Statystyki pod nazwą subdomeny: abc.glownadomena.pl
    [Back to top]
  3. Jak dodać zadanie Cron?
    Cron jest programem wywołującym odpowiednią stronę www w określonym czasie. Po wejściu w Panel/Zadania Cron wybieramy przycisk STANDARD. Następnie określamy co ile i o jakiej godzinie cron ma wywoływać stronę WWW.

    np: codziennie (co tydzień...) o godzinie 9:00, co godzinę, tylko w soboty itd...

    W linii poleceń (command to run) wpisujemy
    wget -q /dev/null http://www.domenna.pl/strona.php
    Wybieramy Save ctrontab. Zadanie zostało zapisane.

    [Back to top]
  4. Jak mogę zainstalować swój certyfikat SSL?
    Jeśli mają Państwo wykupiony certyfikat SSL w innej firmie niż eHost mogą Państwo zainstalować go samodzielnie bez dodatkowych opłat w Panelu serwera.

    Aby zainstalować własny certyfikat trzeba posiadać 3 pliki. Plik z certyfikatem (.crt) plik CAroot (CAbundle) oraz plik z kluczem (.key)

    Mając te 3 pliki certyfikat instalują Państwo samodzielnie w Panelu serwera/Zabezpieczenia - SSL/TLS Status. Po wejściu do tego działu należy wybrać nazwę domeny z domen dopisanych do serwera, wstawić zawartość plików w pola tekstowe CRT, KEY, CABUNDLE i wybrać zainstaluj certyfikat.

    Jeśli certyfikat będzie wykupiony w eHost nic nie muszą Państwo robić my instalujemy certyfikat. Oferujemy SSL dla wszystkich domen dopisanych do serwera za 50zł netto rocznie więcej na https://www.ehost.pl/certyfikat-ssl.php

    [Back to top]
  5. Jak utworzyć stronę na login i hasło?
    W Panelu serwera/Katalogi na hasło mogą Państwo utworzyć login i hasło dla danego katalogu. Oznacza to, że strona oraz pliki będą widoczne przez WWW dopiero po podaniu przez użytkownika loginu i hasła.
    [Back to top]
  6. Jak wygenerować CSR - żądanie podpisania certyfikatu.
    Jeśli chcą Państwo wykupić certyfikat SSL w innej firmie niż eHost firma ta może poprosić Państwa o wygenerowanie CSR.

    CSR generuje się w Panelu serwera/Zabezpieczenia - SSL/TLS następnie wybieramy z prawej strony "Generowanie, wyświetlanie i usuwanie żądań podpisania certyfikatów SSL" i generujemy CSR oraz klucz certyfikatu. CSR przekazujemy firmie w której chcemy wykupić certyfikat.

    Jeśli certyfikat ma być wykupiony w eHost nic nie muszą Państwo generować my generujemy CSR i instalujemy certyfikat.

    [Back to top]
  7. Jak zablokować jakiś adres IP?
    Jeśli chcą Państwo jakiemuś adresowi IP zablokować dostęp do strony WWW proszę ten adres dodać do listy blokowanych IP w Panelu serwera/Blokuj adres IP.
    [Back to top]
  8. Jaki jest adres Webmail dla danego konta email?
    Webmail do którego może się logować każdy użytkownik i sprawdzić (wysłać) maile jedynie ze swojego konta znajduje się pod adresem www.twoja_domena.pl/poczta, loginem jest cały adres email (ktos@twoja_domena.pl).

    Webmail przydaje się często gdy nad serwisem pracuje kilka osób.

    [Back to top]
  9. Nie mogę usunąć jednego z gotowych skryptów.
    Czasami instalator nie radzi sobie z automatycznym usunięciem gotowego skryptu. Trzeba wejść na FTP i nadać wszystkim plikom i katalogom danego skryptu (nie całego serwera) prawa 777, jeśli to nie pomoże skrypt trzeba usunąć ręcznie (pliki z FTP oraz bazę danych tego skryptu) oraz dodatkowo jeśli skrypt był instalowany w głównym katalogu zaleca się usunięcie pliku install_in_root.php, który znajduje się na FTP w katalogu .fantasticodata.
    [Back to top]
  10. Tworzenie kopii bezpieczeństwa (backup).
    Kopię bezpieczeństwa zalecamy robić co jakiś czas. Backup najlepiej robić w godzinach 23:00-3:00 gwarantuje nam to najszybszy czas wygenerowania kopii zapasowej.

    Po wejściu w Panel/Kopia bezpieczeństwa, klikamy na Generuj/Ściągnij pełny backup. Następna strona formularza pozwala nam wybrać kilka opcji. Proponujemy wybierać Katalog głowny jako miejsce zapisania kopii. Podając poprawny email, po utworzeniu backupu dostaniemy email z informacją, że backup został zrobiony i możemy go pobrać przez FTP.
    Drugą opcją jest wybranie serwera FTP, podanie loginu i hasła. W tym wypadku po utworzeniu backupu zostanie on skopiowany na wybrany zewnętrzny serwer FTP.

    Przypominamy, że codziennie w godzinach nocnych robione są kopie bezpieczeństwa wszystkich kont, w razie skasowania danych można zawsze do nas napisać lub zadzwonić z prośbą o ich odtworzenie. Kopia danych trzymana jest przez nas 7 dni.

    [Back to top]
  11. Wpisuje adres Panelu mimo to wyskakuje kominikat, że nie ma takiej strony!
    Oznacza to, że prawdopodobnie jesteś w jakiejś sieci (osiedlowej, miejskiej itp) i że administrator twojej sieci blokuje wszystkie nieznane porty a Panel działa na portach: 2082, 2083, 2095, 2096.

    Rozwiazanie 1: prosze wejsc na Panel przez adres http://cpanel.twoja-strona.pl zamiast przez standardowy: http://twoja-strona.pl/panel

    Rozwiazanie 2: aby rozwiązać problem wystarczy napisać do administratora sieci lub zadzwonić i poprosić o odblokowanie portów: 2082, 2083, 2095, 2096 ponieważ na tych portach działa Panel administracyjny serwerem wirtualnym.

    Warto też sprawdzić jeśli mamy zainstalowany program Firewall czy program ten nie blokuje nam tych portów.

    [Back to top]
Poczta
  1. Adresat listu dostał zwrot
    Oznacza to, że konto pocztowe jest zapchane, jest na nim zbyt dużo poczty lub nie opróżniano kosza w webmailu.

    Aby zwiększyć pojemność konta email wystarczy zalogować się do Panelu serwera/Poczta/Dodaj usuń konto i obok wybranego konta pocztowego kliknąć Zmień rozmiar, podać większą ilość MB. Jesli często korzystamy z webmaila należy pamiętać o opróżnianiu folderów Wysłane i Kosz.

    [Back to top]
  2. Czy jest limit przesłanego pocztą email załącznika?
    Tak maksymalna wielkosc załącznika to 50mb.

    Przy dodawaniu konta email w Panelu należy pamiętać, że określa się rozmiar w MB danej skrzynki. Oznacza to, że maksymalnie tyle mb przyjmie ten adres email.

    [Back to top]
  3. Czy mogę mieć pocztę na własnym komputerze?
    Mając u nas wykupiony serwer, można przkierować korespondencję email np na firmowy komputer podłączony na stałe do internetu. Strony www będą działać wtedy na naszych serwerach, poczta na firmowym komputerze. Aby dokonać takiej zmiany należy się z nami skontaktować.
    [Back to top]
  4. Czy na serwerze jest antywirus?
    Tak, wszystkie listy są skanowane na serwerze przez program antywirusowy, którego definicje są aktualizowane kilka razy dziennie. Na serwerach zainstalowany jest jeden z popularniejszych antywirusów ClamAV.

    Listy z wirusami są zwracane do nadawcy jako nie dostarczone.

    Tak jak w większości serwerów pocztowych, nasz antywirus automatycznie odrzuca pliki o "zwiększonym ryzyku" czyli: .com .vbs .bat .pif .scr .chm .pcd .reg

    [Back to top]
  5. Czy pow. dyskowa na konta email jest rezerwowana?
    Większość providerów określa ile MB jest na pocztę a ile na WWW. U nas takiego podziału nie ma, użytkownik sam określa ile MB maksymalnie może przyjąć dana skrzynka pocztowa. Jeśli ustawimy wielkość konta pocztowego na 50mb pow nie zostanie zarezerwowana, nadal będziemy mieli np.: 195mb pow dyskowej. Powierzchnia dyskowa jest rezerwowana dopiero w momencie jak na konto mail trafi np 50MB listów.
    [Back to top]
  6. Gdzie można sprawdzać pocztę przez WWW?
    Wysyłać i odbierać pocztę przez WWW (webmail) można pod adresem http://twoja_domena.pl/poczta, jako login podajemy cały adres email i hasło. W taki sposób zalogujemy się do danego konta pocztowego. Po sslu webmail dostępny jest pod adresem https://maszyna.ehost.pl:2096 (gdzie w miejscu maszyna wpisujemy numer serwera np s10) lub https://twojadomena.pl:2096
    [Back to top]
  7. Jak mogę zapobiec przychodzeniu niechcianej poczty?
    Jeśli chodzi o pocztę wysyłaną od jednej osoby wystarczy włączyć filtr email w panelu i ustawić go tak aby automatycznie kasował wszystkie maile od tej osoby, jesli natomiast chodzi o spam można włączyć program antyspamowy Spam Assassin więcej o jego konfiguracji znajdziecie Państwo w tym dziale.
    [Back to top]
  8. Jak mogę zmienić hasło do skrzynki email?
    W Panelu serwera/Poczta/Konta email wypisane są wszystkie konta pocztowe, przy każdym koncie jest Zmień hasło. Podajemy nowe hasło klikamy Zmień.
    [Back to top]
  9. Jak odbierać i wysyłać pocztę po SSLu?
    Aby wysyłać i odbierać pocztę bezpiecznym połączeniem po SSLu trzeba włączyć taką opcję w programie pocztowym (np.: Outlook Express "Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia SSL") oraz jako serwer SMTP i POP3 podać nazwę serwera np s10.ehost.pl lub inny z kolei serwer na którym ma się konto. Aby dokładnie dowiedzieć się co wpisać prosimy wejść w panel serwera i w ramce po lewo sprawdzić nazwę, jeśli jest s10 oznacza to, że nazwa to s10.ehost.pl
    Jeśli przy pierwszym łączeniu program zapyta czy dodać certyfikat do listy zaufanych certyfikatów, oczywiście trzeba go dodać żeby poczta była prawidłowo pobierana.

    [Back to top]
  10. Jak poprawnie zapytać o zgodę na przesyłanie ofert handlowych?
    Jeśli zamierzacie Panstwo do kogoś wysyłać mailing, informację handlową itp powinniście mieć zgodę odbiorcy maila na wysłanie do niego takich informacji, jak najlepiej ją uzyskać? polecamy lekrutę http://www.uokik.gov.pl/konsument_w_sieci.php
    [Back to top]
  11. Jak pozbyć się spamu?
    Na początek należy wejść w Panel serwera/Poczta/Spam Assassin i na samym początku kliknąć w Włącz SpamAssassin następnie poniżej ustawić cyfrę 5 z menu i kliknąć Kasuj automatycznie spam a spam będzie automatycznie kasowany.
    [Back to top]
  12. Jak skonfigurować utworzone w panelu konto pocztowe?
    Aby odbierać i wysyłać pocztę email przez klienta pocztowego (np.: Outlooka) należy stworzyć nowe konto. Oczywiście wpisać adres email, imie i nazwisko w odpowiednie pola. Następnie w miejsce: nazwa serwera SMTP, POP3 wpisać twoja_domena.pl, a w miejsce login wpisać cały adres email w postaci np.: biuro@login.ehost.pl oraz hasło dostępu do konta. Teraz wybrać konfigurację "Autoryzacja serwera SMTP" lub zaznaczyć "Serwer wymaga uwierzytelniania" i w ustawieniach tej opcji podać login, hasło w postaci takiej jak powyżej. Klient pocztowy jest już skonfigurowany do wysyłania i odbierania poczty email.

    Opis konfiguracji programów pocztowych
    Microsoft Outlook Express
    Microsoft Outlook
    Thunderbird
    The Bat!
    Pegasus Mail
    Opera mail
    Eudora

    [Back to top]
  13. Jak włączyć/wyłączyć funckję catchall?
    Funkcja catchall jest domyślnie wyłączona, aby ją włączyć należy w Panelu/Poczta/Domyślny adres email wybrać domenę i podać na jaki adres mają przychodzić maile z nieistniejących kont np abcd@domen.pl.

    Funkcję catchall można wyłączyć w panelu/poczta/domyślny adres email zaznaczając opcje Odrzuć z błędem do nadawcy, dla każdej z domen dopisanych do serwera.

    [Back to top]
  14. Mogę odbierać pocztę ale nie mogę wysyłać.
    Oznacza to, że w kliencie poczty wyłączona jest funkcja autoryzacji serwera SMTP, która musi być włączona aby móc wysyłać wiadomości email.

    Outlook Express: Narzędzia/Konta/Właściwości/Serwery
    zaznaczyć: Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania

    Użytkownicy internetu TPSA/Orange (np: neostrada) zamiast portu poczty wychodzącej 25 muszą wpisać port 587 (tpsa blokuje port 25)

    [Back to top]
  15. Outlook express nie pozwala mi zapisać załączników, dlaczego?
    Outlook często nie pozwala zapisać załącznika, ponieważ traktuje go jako potencjalny plik z wirusem.

    Aby to zmienić proszę wejść w Outlooku w Narzędzia/Opcje zakładka zabezpieczenia, proszę odznaczyć opcję "Nie zezwalaj na zapisywanie załączników, które mogą być wirusami".

    [Back to top]
  16. Przy wysłaniu otrzymuję komunikat: too many recipients
    Komunikat ten oznacza zbyt wielu odbiorców w jednej wiadomości email. Pojedyncza wiadomość nie może mieć więcej niż 50 odbiorców. Z jednego serwera można wysłać maksymalnie 400 maili na godzinę.
    [Back to top]
  17. Serwer poczty wychodzącej nie działa mi na porcie 25 (TPSA)
    TPsa od 1.12.2009 blokuje domyślny port wysyłania poczty port 25. Opis dlaczego jest na stronie www.tp.pl. Aby móc wysyłać pocztę proszę w programie pocztowym zmienić domyślny port SMTP z 25 na port 587.

    Port serwera zmienia się w konfiguracji danego konta pocztowego np: w Outlook Express jest to w Narzędzia/Konta/Właściwości danego konta/zakładka Zaawansowane jeśli przy Poczta wychodząca SMTP jest 25 należy zmienić na 587 i zapisać zmiany.

    [Back to top]
  18. Wysyłam maila do ehost i dostaję zwrot z informacją i spamie
    Jeśli wysłałeś email na serwer ehost.pl i wrócił on do Ciebie z adnotacją, że to spam, skontaktuj się ze swoim providerem. Twój serwer pocztowy jest wpisany na globalną listę spammerów (dokładny opis na którą znajduje się w treści maila zwrotnego).
    [Back to top]
  19. Zapchała mi się skrzynka pocztowa, co robić?
    Aby zwiększyć pojemność konta email wystarczy zalogować się do Panelu serwera/Poczta/Konta email i obok wybranego konta pocztowego kliknąć Zmień rozmiar, podać większą ilość MB.
    Jesli często korzystamy z webmaila należy pamiętać o opróżnianiu folderów Wysłane i Kosz.

    [Back to top]
  20. Jak skonfigurować głowne konto pocztowe?
    Przy zakładaniu serwera zawsze tworzone jest konto pocztowe login@glowna_domena.pl. Konto to nie jest wliczane w ilość kont email i nie jest domyślnie aktywne ponieważ nie można zmienić jego nazwy.

    Aby korzystać z głownego konta pocztowego wystarczy jako login logać login serwera (a nie cały adres email jak w przypadku pozostałych kont) serwery SMTP i POP3 twoja_domena.pl i zaznaczyć opcję Serwer SMTP wymaga uwierzytelniania.

    [Back to top]
  21. Jak skasować z konta email maile starsze niż X-tygodni?
    Wiadomości mogą Państwo kasować poprzez Panel serwera/Konta email przy danym koncie email należy wybrać Zarządzaj.

    Po wejściu w zarządzanie danym kontem email po prawej stronie należy wybrać Free up Email Storage i wybierać przy danym folderze (inbox, sent itd) Manage następnie wybrać polecenie custom i według przykładu np savedbefore 4weeks i Delete (kasuje maile starsze niż 4 tygodnie z danego folderu).

    Przy dużej ilości maili na koncie jest to dużo szybsza metoda niż kasowanie przez webmail.

    [Back to top]
Pytania ogólne
  1. Brakuje mi miejsca na dysku w okresie testowym, pomóżcie!
    Ograniczenie dysku wprowadziliśmy tylko ze względu na nadużycia osób, które na wiele sposobów próbują rozpowszechniać w internecie pliki mp3. Jeśli w okresie testowym brakuje Państwu miejsca na serwerze prosimy się z nami skontaktować, miejsce zostanie zwiększone tak byście mogli Państwo spokojnie testować nasze usługi.
    [Back to top]
  2. Co się stanie jak przekroczę limit powierzchni serwera?
    Zostanie o tym poinformowany administrator, aby zwiększyć powierzchnię trzeba skontaktować się z nami w celu powiększenia limitu dysku. Można też usunąć zbędne dane uzyskując w ten sposób wolne zasoby na dysku.
    [Back to top]
  3. Co się stanie jak przekroczę miesięczny limit transferu serwera?
    Zamiast strony WWW będzie wyświetlany komunikat o przekroczeniu limitu serwera. W panelu administracyjnym pokazywany jest aktualny transfer w danym miesiącu, jeśli widzicie Państwo że kończy się transfer a nie chcecie aby serwer został zablokowany do końca miesiąca należy się z nami skontaktować i dokupić dodatkowy transfer (cena podana w cenniku). Transfer liczony jest miesięcznie co oznacza że ostatniego dnia każdego miesiąca jest zerowany.
    [Back to top]
  4. Co zapewniamy?
    Każdy serwer posiada własne panele administracyjne. My ze swojej strony zapewniamy stabilność usług oraz całodobową obsługę techniczną. Dział pomocy (pomoc(at)ehost.pl) odpowiada na każde Państwa pytania, a nawet w razie problemów rozwiązuje je za Państwa (np.: pomaga, instaluje wybrane przez Państwa skrypty).

    Dotychczasowa bezawaryjność naszych serwerów to 99,99%.

    Gwarancją dla klienta jest umowa, którą wysyłamy pocztą po opłaceniu serwera, daje ona klientowi gwarancję, że wywiążemy się ze zobowiązań.

    [Back to top]
  5. Czy jest sztywny podział ilości MB na pocztę a WWW?
    Na naszych serwerach nie ma sztywnego podziału powierzchni dyskowej. Użytkownik dostaje do dyspozycji określoną ilość MB i sam w panelu określa ile przeznacza na pocztę a ile ma zostać na stronę WWW.
    [Back to top]
  6. Czy mogę zmienić opcje MINI na STANDARD?
    W każdym momencie okresu abonamentowego można zgłosić chęć przejścia na wyższą opcję serwera. Wystarczy do nas napisać z taką prośbą, w odpowiedzi udzielimy informacji ile należy dopłacić aby do końca abonamentu mieć wyższą opcję serwera niż kupiło się na początku. Suma do dopłaty dotyczyć będzie tylko miesięcy pozostałych do końca abonamentu.

    Zmiana opcji serwera nie powoduje utraty danych czy dotychczasowej konfiguracji (ustawień poczty ipt) zwiększają się tylko "gabaryty" konta.

    [Back to top]
  7. Czy moje dane są bezpieczne?
    Tak, dane naszych klientów są bezpieczne. Kopia danych z każdego dnia do 7 dni wstecz jest przetrzymywana na oddzielnych serwerach backupowych.

    W przypadku gdy sami Państwo skasujecie jakiś ważny materiał wystarczy się z nami skontaktować, wgramy go z kopii bezpieczeństwa.

    [Back to top]
  8. Gdzie znajdują się serwery?
    Serwery wirtualne (Start,Mini,Standard,PRO) są instalowane na serwerach ulokowanych w Polsce, więcej

    Serwery VPS w jednej z największych serwerowni w Europie (Niemcy). Serwerownia posiada łącza 11Gigabit do 6 usługodawców. Średni ping do serwerów z Polski to 30-39ms.

    [Back to top]
  9. Na ile odsłon mojej strony wystarczy mi limit transferu?
    Przyjmując średnia wielkość serwisu, 1GB transferu wystarcza średnio na 50000 odsłon strony.
    [Back to top]
  10. Otrzymałem list aktywacji serwera, jednak nie mogę się zalogować!
    Podstawą, którą trzeba sprawdzić jest wpisanie www.twoj_adres.ehost.pl (adresu wybranego przy aktywacji), jeśli wyświetla się nasza strona główna oznacza to, że w twojej Sieci nie odświeżyły się jeszcze dnsy i dlatego nie widać poprawnie twojego adresu (dns odświeżają się w sieciach osiedlowych itp średnio co 24h). Problem powinien ustąpić od kilku do kilkunastu godzin.

    Jeśli po wpisaniu www.ty.ehost.pl widzisz informacje "Nowo aktywowany serwer, strona w budowie..." a mimo to nie możesz się zalogować pod adresem www.ty.ehost.pl/panel oznacza, że w twojej sieci blokowane są porty i trzeba wejść przez adres www.cpanel.ty.ehost.pl

    [Back to top]
  11. Wysłałem formularz rejestracyjny serwera, ile mam czekać?
    Okres aktywacji serwera trwa w zależności od pory dnia od kilku minut do 2-3 godzin. Oczywiście zostaniesz powiadomiony o jego aktywowaniu mailem.

    Serwer zgłoszony do aktywacji musi czekać na zaakceptowanie przez pracownika eHost. Sytuacja zmusiła nas do takiego aktywowania serwerów przez nieprzestrzeganie zasad aktywacji serwerów.

    [Back to top]
Serwery Dedykowane
  1. Czy będę miał własne serwery DNS?
    Mając 2 adresy IP można samodzielnie utworzyć serwery, my ze swojej strony dajemy możliwość dopisywania domen do naszych dnsów (ns1 i ns2).
    [Back to top]
  2. Czy mogę dokupić dodatkowe adresy IP?
    Tak, cena adresów ip podana jest na stronie ehost.pl w dziale Serwery dedykowane.
    [Back to top]
  3. Czy na serwerze jest instalowany panel administracyjny?
    Tak domyślnie na serwerach jest instalowany DirectAdmin PL co ułatwia zarządzanie serwerem.
    [Back to top]
  4. Czy na serwerze mogę mieć cPanel?
    Tak, na serwerze można zainstalować cPanel za dodatkową opłatą wymienioną w dziale serwery dedykowane.
    [Back to top]
  5. Gdzie znajdują się serwery?
    Serwery znajdują się w serwerowni w Polsce na łączu TPSA 622 Mbps.
    [Back to top]
  6. Ile czasu trwa uruchomienie serwera?
    Od wpłynięcia pieniędzy na nasze konto do uruchomienia serwera mija około 1-7 dni. Serwer jest w tym czasie zamawiany (nowy) u producenta, po dostarczeniu do serwerowni jest składany, instalowany jest system. Sprawdzany jest serwer czy jest w 100% sprawny. W końcowej fazie po sprawdzeniu wszystkiego klient otrzymuje dane dostępowe do serwera.
    [Back to top]
Serwery VPS
  1. Co się stanie jak przekroczę miesięczny limit transferu VPSa?
    Za każdy 1GB ponad miesięczny limit serwera VPS trzeba będzie zapłacić 4zł. Jeśli nie chcecie Państwo dopuścić do przekroczenia transferu prosimy pamiętać tworząc konta w Plesku aby każde konto miało ustalony miesięczny limit transferu.
    [Back to top]
  2. Czy będę miał własne serwery DNS?
    Mając jeden adres IP można samodzielnie utowrzyć serwer dns1, my ze swojej strony dajemy możliwość dopisywania domen do naszych dnsów (ns1 i ns2).
    [Back to top]
  3. Czy dostępny jest antywirus na serwerze VPS?
    Klient może doinstalować sobie we własnym zakresie darmowy antywirus ClamAV.
    [Back to top]
  4. Czy mogę jakoś przetestować VPSa?
    Niestety nie ma takiej mozliwosci. Można tylko zobaczyć jak wygląda Plesk na www.plesk.com DirectAdmin na www.directadmin.com
    [Back to top]
  5. Czy Plesk pozwala na zarządzanie serwerem?
    Plesk pozwala na tworzenie kont, kont email, ftp, posiada statystyki, możliwość zarządzania bazami danych, phpmyadmin, firewall programowy...
    [Back to top]
  6. Czy Plesk, DirectAdmin ma dostęp do webmaila i phpmyadmin?
    Tak, Plesk zawiera program do obsługi poczty przez WWW, zawiera także program do obsługi MySQL (phpmyadmin) oraz webmail.
    [Back to top]
  7. Czy serwer ma jakąś ochronę przed spamem?
    Tak na serwerach dostępny jest SpamAssassin konfigurowalny program kasujący spam.
    [Back to top]
  8. Czy serwer VPS ma dostęp do reboot'u?
    Tak, wraz z serwerem VPS otrzymują Państwo dostęp do PowerPanel z którego m.in. można zrestartować serwer w sytuacji w której się powiesił.
    [Back to top]
  9. Czym jest server VPS?
    Serwer VPS w najprostszym tłumaczeniu jest to część serwera dedykowanego wydzielona tylko dla danego użytkownika. Użytkownik dostaje także dostęp do swojego systemu w którym może dowolnie konfigurować działanie serwera, każdego programu na serwerze, może samodzielnie instalować, zmieniać, konfigurować programy serwera. Dostęp odbywa się przez SSH. Użytkownik otrzymuje dostęp root (właściciel) do swojego serwera.
    VPS można powiedzieć, to coś jak serwer reseller.

    [Back to top]
  10. Dlaczego można mieć tylko 10-100 domen na Plesku?
    Plesk jest panelem administracyjnym posiadającym kilka opcji licencyjnych, ograniczenia licencji to na przykład możliwość utrzymania maksymalnie 10-100 domen. Proponujemy VPSa z Panelem DirectAdmin bez limitu domen w sytuacji gdy limit domen Państwa ogranicza.
    [Back to top]
  11. Gdzie znajdę instrukcję DirectAdmin - Plesk?
    Instrukcja DirectAdmin: http://medeco.p9.pl/da2006/
    Instrukcja producenta 8.0: http://www.swsoft.com/en/products/plesk8/docs/
    Tutoriale we Flashu 8.0: http://www.swsoft.com/en/products/plesk8/flash/
    FAQ plesk: http://kb.swsoft.com/category6.php
    FAQ plesk: http://kb.swsoft.com/category6.php
    Forum: http://forum.plesk.com

    [Back to top]
  12. Gdzie znajdują się serwery VPS?
    Serwery znajdują się w serwerowni w Polsce oraz w Niemczech w zależności od wyboru.
    [Back to top]
  13. Ile czasu trwa uruchomienie serwera?
    Od wpłynięcia pieniędzy na nasze konto do uruchomienia serwera mija około 1-3 dni robocze.
    [Back to top]
  14. Jak mogę wejść przez phpMyAdmin jako root do mysqla?
    Trzeba wgrać sobie na konto phpMyAdmina ze strony producenta. Przy logowaniu jako login podać admin + hasło roota.
    [Back to top]
  15. Jak mogę zmienić ustawienia PHP na mniej restrykcyjne?
    Trzeba wyedytować plik /etc/php.ini (np vi /etc/php.ini) i zmienić:
    safe_mode na Off
    register_globals na On
    wykonać restart apachea, /etc/init.d/apache2 restart

    [Back to top]
  16. Jak zainstalować świeży system na VPSie?
    Reinstalację systemu zaleca się robić tylko w sytuacji gdy zniszczony został system i nie potraficie Państwo naprawić jego działania. Reinstalacja: Power Panel/Reinstall zaznaczyć w 2 kroku opcje "Preserve the existing VPS content" oraz "Preserve the password database" przejść do kroku 3 i wybrać Reinstall. System zaczął się instalować na nowo (UWAGA wszystkie dane i ustawienia zostaną utracone ich kopia będzie w katalogu /old), instalacja nowego systemu potrwa około 20-40 minut.

    Po instalacji nowego systemu należy wejść przez SSH na serwer i uruchomić plik /old/root/PLSK.XXXXXXXXXXXX.sh czyli aktywować licencję Plesk (skopiować plik do /root). Dodatkowo można się z nami skontaktować to prześlemy mailem polską nakładkę językową.

    [Back to top]
  17. Jak zrobić kopię danych na serwerze?
    Aby zrobić kopię danych servera VPS należy wejść w PowerPanel do którego dane otrzymało się po uruchomieniu serwera, następnie w dział Maintenance/New Backup.
    Polecamy także skrypt automatycznego backupu danych: SystemBackup
    Oczywiscie kopie należy skopiować na jakiś serwer FTP lub zgrać sobie na dysk tak by w przypadku awarii VPSa nie stracić wszystkich danych razem z backupem.

    [Back to top]
  18. Jaka jest wydajność serwera VPS?
    Normalnie serwerów VPS na jednym serwerze dedykowanym firmy robią 30-50. Serwery VPS w naszej ofercie są bardziej wydajne, mają gwarantowany RAM oraz gwarancję, że na jednym serwerze dedykowanym Dell PowerEdge nie będzie instalowanych więcej niż 20 VPSów co gwarantuje dużą wydajność naszych VPSów (w porównaniu z konkurencją).
    [Back to top]
  19. Jakie SLA gwarantujecie dla serwerów VPS?
    Uptime sieci: 99,9%
    Bezawaryjność sprzętowa: 99%
    Reakcja na awarię: do 6h
    Łącze serwera dedykowanego 100 Mbit/s
    * za niedotrzymanie gwarancji zwracamy koszt opłaty misięcznej proporcjonalnie do czasu niedostępności, jednak nie więcej jak 50% opłaty za dany miesiąc

    [Back to top]
  20. Jakim programem logować się do SSH?
    Programem zalecanym dla protokołu SSH jest Putty działa on w środowisku Windows.
    [Back to top]
  21. Polskie znaki w MySQL 4.1 - jak to zrobić?
    Przez SSH dodać do /etc/my.cnf
    [mysqld]
    language=/usr/share/mysql/polish
    character-sets-dir=/usr/share/mysql/charsets
    default-character-set=latin2
    default-collation=latin2_general_ci
    skip-character-set-client-handshake

    [mysql.server]
    default-character-set=latin2

    [mysqldump]
    default-character-set=latin2

    [mysql]
    default-character-set=latin2

    [client]
    default-character-set=latin2

    Następnie zrestarować mysql: /etc/init.d/mysql restart i zaimportować bazę danych przez phpmyadmin, zaznaczając przy imporcie kodowanie bazy Latin2

    [Back to top]
  22. Tuning apachea na VPSie
    Standardowo apache uruchomiony na VPSie ma domyślne ustawienia, dla lepszej jego wydajności i stabilności pracy przy dużej odwiedzalności stron WWW polecamy zmienić kilka paramertów w pliku /etc/apache2/server-tuning.conf na przykład na następujące:

    KeepAlive Off
    StartServers 5
    MinSpareServers 16
    MaxSpareServers 32
    MaxClients 256
    MaxRequestsPerChild 100

    [Back to top]
Idź do:
Powered by ODFaq